Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΑΣΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ




Το πανεπιστημιακό άσυλο είναι προέκταση της ακαδημαϊκής ελευθερίας που επιτρέπει στους καθηγητές και φοιτητές την αναζήτηση της έρευνας χωρίς κρατικές παρεμβάσεις. Το «πανεπιστημιακό άσυλο» όπως στην Ελλάδα και μόνο στην Ελλάδα το αντιλαμβανόμαστε είναι αναστολή του ποινικού κώδικα στους πανεπιστημιακούς χώρους με τον πρύτανη να παίζει τον ρόλο του υπουργού δημόσιας τάξης και να καλεί τους αστυνομικούς όταν ο ίδιος κρίνει.

Μην πλέκουμε λοιπόν την ακαδημαϊκή ελευθερία με την ελευθεριότητα. Εκτός αν κάποιος νομίζει ότι η Ελλάδα, με αυτό που αποκαλεί «πανεπιστημιακό άσυλο», προάγει περισσότερο την ακαδημαϊκή σκέψη από το αν δεν υπήρχε.

Υ.Γ Εξαιρείται η έρευνα στις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Η επίθεση στον πρύτανη βοήθησε στην προαγωγή τους.
ΠΗΓΉ:/www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=706

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΤΑ "ΔΙΚΑΙΑ" ΑΙΤΗΜΑΤΑ



Δύο πράγματα παρήγαγε αφειδώς ο τόπος και τα αναπαρήγαγε άκριτα ο Τύπος: «Δίκαια αιτήματα» και «δίκαιη οργή».
Δεν υπήρξε κινητοποίηση της μεταπολίτευσης που να μην κρίθηκε δικαιολογημένη. Δεν προηγήθηκε καν ο προβληματισμός, εκείνο το ζύγισμα μεταξύ κόστους και οφέλους για το κοινωνικό σύνολο, πριν βαφτιστεί ένα αίτημα «δίκαιο». Οσοι «σηκώνουν τα πανό και ξεκινάνε έχουν εξ ορισμού την επευφημία. Για την ακρίβεια κάθε πενήντα άτομα που μαζεύονται στην Πλατεία Συντάγματος παράγουν δίκαιο. Ο,τι κι αν κάνουν, ό,τι κι αν ζητούν...
Επειδή όμως τα πολλά «δίκια» δεν παρήγαγαν ποτέ άριστα αποτελέσματα έπρεπε να βρεθεί και κάποιο άδικο, το οποίο εξηγούσε γιατί χειροτερεύουν τα πράγματα αντί να βελτιώνονται. Έτσι κάθε κουβέντα κατέληγε σε ένα συμπέρασμα, το οποίο αναλόγως την εποχή είχε και διαφορετικό όνομα. Άλλοτε έφταιγε ο νεοφιλελευθερισμός και άλλοτε το κράτος (άλλη αντίφαση κι αυτή). Γενικώς, πάντως, έφταιγε κάποιο απρόσωπο «σύστημα». Είτε το καπιταλιστικό είτε το εγχώριο. Εσχάτως και το πολιτικό σύστημα.. Ετσι το επιχείρημα για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων είναι το Μνημόνιο, και το επιχείρημα για τη χωροθέτηση ΧΥΤΑ είναι οι καταδίκες από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Απόσπασμα από το άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη που δημοσιευτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 24.12.2010

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

ΜΑΚΡΙΣΑ: "ΑΠΟΚΡΙΑ" ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΤΣΙΓΑΡΙΔΕΣ




Στις φωτογαφίες οι εικονιζόμενες, Ελένη Τριαντοπούλου και Αθανασία Καούκη σε δράση!

Τούτες τις μέρες στα Μακρίσια της Ηλείας αναβιώνει το έθιμο της αποκριας. Πρόκειται για τη σφαγή των χοιρινών και κυρίως για το "λιώσιμο", δηλαδή για την παραδοσιακή τσιγαρίδα. Ιδιαίτερο και πανάρχαιο έθιμο που συναντάμε σε πολλά μέρη της χώρα μας.
Στα Μακρίσια όμως το έθιμο αυτό είναιξεχωριστό και γιαυτό το καθιστά μοναδικό!Η ιδιαιτερότητα του έγκειται στο γεγονός της ομαδικής χοιροσφαγής σε μια μέρα του Φλεβάρη.
Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως είναι το τελετουργικό.Στο τελετουργικό μέρος εντοπίζουμε παγανιστικά στοιχεία:λιβάνισμα του σφαχτού,υπερβολική κατανάλωση κρασιού,γλέντι καα.
Η διατήρηση όμως του εθίμου και η διάδοσή του οφείλεται στο περίφημο παστό, στην παραδοσική τσιγαρίδα. Πρωταγωνίστριες σε αυτό το είδος είναι οι γυναίκες!.Οι γυναίκες στα Μακρίσια, εκτός από τους συνήθεις ρόλους (εργαζόμενες, σύζυγοι, μανάδες, νοικοκυρές), είναι σπουδαίες "καλλιτέχνες". Γιατί η μοναδική νοστιμιά της τσιγαρίδας οφείλεται στην ιδιαίτερη "καλλιτεχική" γυναικεία επιμέλεια!

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΜΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ



Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες» είπε ο Μίκης Θεοδωράκης σε εκδήλωση που οργάνωσε η Κίνηση Πολιτών «Η Σπίθα» χθες στο θεάτρο «ΡΕΞ» με θέμα την τρέχουσα πολιτική και οικονομική κρίση. Ο κ. Θεοδωράκης επέκρινε δριμύτατα τόσο την κυβέρνηση όσο και την αξιωματική αντιπολίτευση που όπως είπε αναδείχθηκαν σε κόμματα εξουσίας «χάρη στην εύνοια των δυνάμεων της ξένης εξάρτησης». Κάλεσε δε, τους πολίτες σε «ανυπακοή προκειμένου να ακυρωθούν όλες οι αντιδημοκρατικές και αντιλαϊκές αποφάσεις». Αναφερόμενος στις πρόσφατες ελληνοτουρκικές συνομιλίες ο διεθνούς φήμης Έλληνας μουσικοσυνθέτης υπογράμμισε την ανάγκη να καταστεί η χώρα μας «απόρθητο φρούριο» για να μπορέσουμε να ξαναπούμε «Μολών Λαβέ».

Ένα σημαντικό σχόλιο- απάντηση στον Μίκη.

Σεβαστέ Μίκη, μακάρι να ήταν απλά τα πράγματα.
Μολών Λαβέ το λέει μόνο όποιος είναι αποφασισμένος να πεθάνει στο πεδίο της τιμής, όποιος θα ζήσει με ακρίδες και μέλι άγριο, όποιος θα πράξει για να νικήσει και στην ειρήνη και στον πόλεμο, όποιος θα αφήσει πίσω του γενιές που θα συνεχίσουν το ίδιο Ωραίο Έργο, όποιος θα έχει μέγιστη αμοιβή του του Δήμου τα δύσκολα Εύγε.
Το Μολών Λαβέ το λένε μόνο άνθρωποι ηθικοί.
Αλλά η ηθική βλέπεις, είναι σαν καλογερικό ρούχο, όλοι το σέβονται, αλλά κανείς δεν το θέλει για τον ευατό του.
Οι σχέσεις πατρωνίας (ΕΕ, ΝΑΤΟ κτλ) δεν οικοδομούνται μόνο με πατρώνες, χρειάζονται και πελάτες και ο μεγαλύτερος πελάτης είναι η ίδια η κοινωνία μας, κοίτα γύρω σου και θα καταλάβεις τι εννοώ.
Όσο για εμένα, ξέρω έναν ωραίο τρόπο για να αποτιναχθεί μια και καλή κάθε ξενική εξάρτηση.
Πληρώνουμε ΟΛΑ τα χρέη μας σαν κύριοι και την επόμενη στιγμή τους πετάμε έξω με τις κλωτσιές.

Τόσο απλά, τόσο ηθικά, τόσο νόμιμα, τόσο δίκαια.
υπογραφή Αλέκος

Απο την ηλεκτρονική έκδοση της "ελευθεροτυπίας" 18/01/2011

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ


Ξεκινά τούτο το μήνα ο 13ος κύκλος μαθημάτων του Ελεύθερου Πανεπιστημίου, που πραγματοποιούνται στη Στοά του Βιβλίου. Οι αιτήσεις για συμμετοχή στα μαθήματα έχουν ήδη ξεκινήσει.

Ο νέος κύκλος περιλαμβάνει:

Πέντε μαθήματα ελληνικής γλώσσας από τον καθηγητή Γιώργο Μπαμπινιώτη με θέμα την «Ιστορία των λέξεων της Ελληνικής» (κάθε Δευτέρα και ώρα 17.00-18.30).

Δέκα μαθήματα για την λογοτεχνική γραφή και ανάγνωση, την ποίηση και την πεζογραφία από τους Κώστα Μουρσελά, Αντώνη Φωστιέρη, Πέτρο Τατσόπουλο, Γιώργη Γιατρομανωλάκη, Ελισσάβετ Κοτζιά (κάθε Τετάρτη και ώρα 19.30-21.00).

Δέκα μαθήματα φιλοσοφίας από τον Χρήστο Γιανναρά με θέμα «Ύπαρξη, συνύπαρξη και το νόημά τους» (κάθε Πέμπτη και ώρα 19.30-21.00).

Δέκα μαθήματα για το μέλος στο αρχαίο δράμα. Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος συνομιλεί με τους συνθέτες: Θάνο Μικρούτσικο, Χρήστο Λεοντή, Σταμάτη Κραουνάκη, Νίκο Ξυδάκη, Βασίλη Δημητρίου, Θόδωρο Αντωνίου, Γιώργο Κουρουπό, Μιχάλη Χριστοδουλίδη, Γιώργο Αναστασόπουλο, Τάκη Φαραζή, Κορνήλιο Σελαμσή (κάθε Παρασκευή και ώρα 17.00-18.30).

Δέκα μαθήματα για τη φιλοσοφία της θρησκείας από τον Μάριο Μπέγζο (κάθε Δευτέρα και ώρα 19.30-21.00).

Πέντε μαθήματα ελληνικής ιστορίας και ιστορικών αμφισβητήσεων από τον Σαράντο Καργάκο (κάθε Τρίτη 17.00-18.30).

Δέκα μαθήματα για το έργο του Νίκου Καζαντζάκη και προβολή ταινιών, από το αρχείο Σγουράκη, που αφορούν στη ζωή και το έργο τού Νίκου Καζαντζάκη. Συντονίζει ο Δημήτρης Δημηρούλης. Με τους Κώστα Γεωργουσόπουλο, Μίμη Ανδρουλάκη, Ρέα Γαλανάκη, Πάτροκλο Σταύρου (κάθε Τετάρτη και ώρα 17.00-18.30).

Πληροφορίες και δηλώσεις ενδιαφέροντος στην ιστοσελίδα stoabibliou.gr και στα τηλέφωνα 210-3244538, 210-3253989. in.gr

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΣΤΗΝ ΗΛΕΙΑ


ΔΗΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ (Πληθυσμός 51.777): Ο μισθός του δημάρχου θα είναι 4.956 . Οι έξι αντιδήμαρχοι Πύργου θα παίρνουν το 50% του μισθού του δημάρχου, δηλαδή από 2.478  ο καθένας, ενώ ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα λαμβάνει μισθό ίσο με το 40% των αποδοχών του δημάρχου, δηλαδή 1.982 .

ΔΗΜΟΣ ΗΛΙΔΑΣ (Πληθυσμός 37.750): Ο μισθός του δημάρχου θα είναι 4.956 . Οι τέσσερις αντιδήμαρχοι Ήλιδας θα παίρνουν το 50% του μισθού του δημάρχου, δηλαδή από 2.478  ο καθένας, ενώ ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα λαμβάνει μισθό ίσο με το 40% των αποδοχών του δημάρχου, δηλαδή 1.982 .

ΔΗΜΟΣ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ – ΚΥΛΛΗΝΗΣ (Πληθυσμός 26.333): Και εδώ τα πληθυσμιακά κριτήρια υπαγορεύουν ότι ο μισθός του δημάρχου θα είναι ίδιος με τις δύο προηγούμενες περιπτώσεις, δηλαδή 4.956 . Επίσης, οι τέσσερις αντιδήμαρχοι θα παίρνουν το 50% του μισθού του δημάρχου, δηλαδή από 2.478  ο καθένας, ενώ ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα παίρνει μισθό ίσο με το 40% των αποδοχών του δημάρχου, δηλαδή 1.982 .

ΔΗΜΟΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ – ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ (Πληθυσμός 21.912): Ίδια περίπτωση, όπου ο μισθός του δημάρχου θα είναι 4.956, οι τέσσερις αντιδήμαρχοι θα παίρνουν το 50% του μισθού του δημάρχου, δηλαδή από 2.478  ο καθένας, ενώ ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα παίρνει μισθό ίσο με το 40% των αποδοχών του δημάρχου, δηλαδή 1.982 .

ΔΗΜΟΣ ΠΗΝΕΙΟΥ (Πληθυσμός 20.232): Ο πέμπτος δήμος που έστω οριακά πληροί τα πληθυσμιακά κριτήρια για τις απολαβές δημάρχου – αντιδημάρχων. Ο μισθός του δημάρχου και εδώ θα είναι 4.956, οι τέσσερις αντιδήμαρχοι θα παίρνουν το 50% του μισθού του δημάρχου, δηλαδή από 2.478  ο καθένας, ενώ ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα παίρνει μισθό ίσο με το 40% των αποδοχών του δημάρχου, δηλαδή 1.982 .

ΔΗΜΟΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ (Πληθυσμός 19.875): Για 125 κατοίκους μένει στην τρίτη μισθολογική κλίμακα. Ο δήμαρχος θα παίρνει μισθό 3.717 . Οι τρεις αντιδήμαρχοι θα λαμβάνουν το 50% του μισθού του δημάρχου, δηλαδή από 1.858  ο καθένας, ενώ ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα λαμβάνει μισθό ίσο με το 40% των αποδοχών του δημάρχου, δηλαδή 1.486 .

ΔΗΜΟΣ ΖΑΧΑΡΩΣ (Πληθυσμός 15.409): Ο δεύτερος δήμος του νομού με «λίγες» απολαβές για τους αιρετούς. Και εδώ ο δήμαρχος θα παίρνει μισθό 3.717 . Οι τρεις αντιδήμαρχοι θα παίρνουν το 50% του μισθού του δημάρχου, δηλαδή από 1.858  ο καθένας, ενώ ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα παίρνει μισθό ίσο με το 40% των αποδοχών του δημάρχου, δηλαδή 1.486 .

Πηγή:iliatora/gr

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΒΡΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΦΑΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ


ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΦΑΥΛΩΝ







Μια μικρή και ορεινή κοινότητα, τα τελευταία χρόνια, κατάφερε να μετατρέψει τα μειονεκτήματα σε πλεονεκτήματα. Πέτυχε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, μηδενική ανεργία και υψηλό επίπεδο ζωής. Διαθέτει αιολικό πάρκο, πρότυπες κτηνοτροφικές υποδομές, αναρριχητικά κέντρα, κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών, ακόμη και σπίτια που φιλοξενούν δωρεάν εκπαιδευτικούς και το γιατρό.
Την ίδια στιγμή, στην πρωτεύουσα και " συμπρωτεύουσα" οι τέως δήμαρχοι εξάντλησαν τους πόρους που προέρχονται από τη φορολογία όλων μας για χιλιάδες ρουσφετολογικούς διορισμούς, με το θλιβερό θέαμα των τελευταίων, πριν από την απομάκρυνσή τους, ημερών, να εκβιάζουν με τη συσσώρευση σκουπιδιών τα εκατομμύρια συμπολιτών και το Πανελλήνιο, για τη μονιμοποίηση των "πολιτών" πελατών τους! Σίγουρα οι δύο αυτοί φαύλοι δήμαρχοι δεν είναι μοναδικοί, όμως μετά την ήττα τους φάνηκαν οι βρωμιές που άφησαν.
Και για να θυμηθούμε τον Κ. Καβάφη " όλα αυτά χωρίς Περίσκεψη, Λύπη, και Αιδώ…"
Θα πρόσθετα χωρίς φυλακή!